Cupcake

För några veckor sedan var Esra här, vi bakade bla då och dem blev jättegoda dem cupcakerna!
Det var cupcake som vi bakade, :)
Jätteroligt och dem blev jättegoda!!
Vi gjorde både vanilj och choklad, mums vad goda - tänkte lägga upp recept, vi kan ta det recptet från förra gången jag bakade...
100 g smör 2 ägg (ekologiska eller andra, jag tog ekologiska)
1,5 strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
3. Smält smör, med mjölken och rör ner.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
Om du vill kan du ju ha något på din muffins, glasyr elr göra vaniljmuffins.
 
Vi gjorde ju också vanilj, och sedan fördublade vi receptet lite eftersom vi var flera den här gången...
Men tänkte lägga upp recept på glassyren också.
 
100 g philadelphiaost
50 g smör
3 dl florsocker
1 - 2 tsk saft av citron
Och så karamellfärgen
Rör bara ihop alla ingriendserna!
 
Mums, mums säger vi! Hejdå <3
Testa nu hemma!! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: MIRA

MUMS!!

2012-10-24 @ 18:47:51
URL: http://miralindberg.blogg.se
Postat av: Matilda

SV: Åh tack, vad roligt att du tycker det!!
Jag längtar också tills jag flytter hemifrån, så jag får inreda en hel lägenhet!!
TACKTACK!

2012-10-24 @ 22:47:33
URL: http://cieloeterra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0