Violoncello

Cello på franska, lärde mig det ordet idag på franskan!
Älskar ordet, mitt nya favoritord på franska :D
Idag var det cello för första gången den här terminen, wiho, det var kul, men det är mkt svårare låtar osv nu än vad det var innan...
Men kul och jag gillar ju utmaningar, men minns förra året, eller förra terminen typ, då var jag så besviken någon gång, himla besviken :(
 Cello, cello, cello, i tisdags var det inte min dag på cellon, spelade fel och allt och kom av mig. Sen när jag skulle spela på G strängen så lät det som att jag inte alls hade tryckt ner fingrarna men egentligen hade jag typ det, så bara fel, men vissa dagar är så ju, eller hur? - från 11 maj 2012
På cellon idag var det bettydligt bättre än förra veckan men ändå bara :(( Blev fel på "Solen glimmar med ett repris tecken" och blev fel också på annat, men bara små fel, tex på en låt då som heter "Biddy of Silago" den bara kolapsade för att det finns mycket/lite u den som bara låter mm, super dåligt helt enkelt typ falskt när jag spelar det så spelade inte det och då spelade jag bara 4 toner i den låten :((( ÅH, är så himla besviken... :(((

Måste träna as mkt annas kommer det bara bli fel nästa vecka på konserten 22 maj, åh vad läbbigt men samtidigt shit roligt.
ÅH BESVIKEN CELLIST :(((( -från 15 maj 2012
Vissa cellodagar har varit toppen, jättebra!!
Idag är det inte en lika sorgsen text jag skriver utan... Jag fck reda på en good nyhet idag, nämligen att jag kanske, efter sommarlovet ska börja i en högre klass eller ett snäpp högre på orkestern. Spännande men nervöst, hihi. Jag vill det jättegärna faktiskt och då skulle hon jag spelar med, Hanna också få göra det. NAJS! Åh blev sjukt glad när jag fick veta det, det var som om en glädjespridar...
e som satte fart inom mig, haha :D Jag har även fåt noterna till "Solen glimmar" , så nu kan jag öva på den. Denna veckan blir det ju hårdträna eftersom jag vill att det ska gå shit bra på konserten 22 maj som jag ska ha! Hihi, spänd och nervös, men även glad. Kan knappt bli bättre! Glad och lycklig CELLIST här ♥ - 16 maj 2012
:) :( :D
I cello läxa nu, såhär första veckan fick jag en låt från en väligt populär film.
Nämligen...
 Just denna, tror ilf det, om det inte finns fler olika låtar i denna filmen, länka i så fall här under till den sången!!
Men sen fick jag också två andra,
The hunt och Britches full of!
Gud vad kul med cello, i love play cello <333
Eran lilla cellist.

Kommentarer
Postat av: MADDISENJ

Hoppas du fått en fin start på den nya veckan :)

2012-09-03 @ 19:22:50
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0