Hermonie - Emma Watson

Har lite Harry Potter tema så nu kör vi det här på bloggen också. Ni får några inlägg om skådespelarna, huvudpersonerna. Och jag tänkte att vi kan börja med min favorit! Hermonie eller som hon heter påriktigt Emma Watson. :)
 Emma Watson är född 1990 i april i Paris som ligger i Frankrike och är en brittisk skådespelare.
Hennes mamma heter Jaqueline Watson och hennes pappa heter Chris Watson. Hon har även en tre år yngre bror som heter Axel.
Efter några år flyttade Emma och hennes familj till Storbritannien.
Emma Watson har alltid varit intresserad av att bli skådespelare och har varit med i tetarar innan hon fick roller i filmer. Hon har studerat skådespeleri vid The Dragon School i Oxford och vann av den skolan ett pris.
För sin roll i "Harry Potter" som Hermonie har hon fått ett pris som "Bästa kvinnliga skådespelare".
Förutom sin skådespelarkarriär har hon också varit modell.
I Harry Potter har hon medverkat i alla 7 filmerna som Hermonie. Det har varit väldigt roligt att se dem växa upp :)
Vilken är eran favorit skådespelare i Harry Potter? :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mode, skönhet & Skvaller!

Sv: Tack för dina frågor! Aa, jag ska säga när jag har svarat på dom :)
Kram

2012-11-14 @ 17:03:46
URL: http://maayw.blogg.se
Postat av: fia - pysslar, målar, syr

svar: ja jag gillar också katter men är oftast allergisk :) inte jämt, den jag fotade går bättre.

haha jag spelar cello väldigt oregelbundet. Typ hemma, för vännerna osv. Har inte orkat leta någon orkester medan jag pluggar

Svar: Jasså, jag var allergisk när jag var yngre mot katter, jag kunde inte bo med dem och så men är inte särskilt allergisk nu :)Aha, okej. Jag spelar cello två gånger i veckan <3
Kram, hoppas du haft en bra dag!
Hanna

2012-11-14 @ 17:53:35
URL: http://cellofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0