Hälsote - recept!

Är du sjuk? Har du tänk att bli sjuk? Eller nästan gång du blir sjuk kanskese...
När jag var förkyld senast drack jag ett slags te som kallas för hälsote. Detta var jäääättegot när man hade ont i halsen, ja när man helt enkelt var förkyld.
Här kommer receptet på det :)
1 tsk fänkålsfrö
1 tsk torkade anis
1 skiva färsk ingefära
Ca 1 lit kokande vatten.
Låt det sedab dra i 5 minuter.
Ta gärna i också lite honung, mm och pressad citron.
Varsegod och drick :D
Detta är så gott när man är förkyld!
Dricka och bli frisk, blir friska nu hörrni! :D :)
Puss och kraam <3
 
 

Kommentarer
Postat av: mira lindberg

Å låter jättegott!!

2012-09-22 @ 10:48:53
URL: http://miralindberg.blogg.se/
Postat av: William

ska testa:D

SV; Oja, choklad är galet gott:D
Och Säg gärna vad du tycker om mina "Jealousy Eyes" Modellbilder som jag har tagit:)

2012-09-22 @ 16:24:02
URL: http://funnyones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0