Ord är ord

 
... Visst finns det så sjukt mycket ord, HEJ, då, HEJDÅ!
Några ord har man satt ihop.
Hej - Då till exempel.
Men sedan finns det ju många andra, tusentals, miljontals!
Miljontals alltså, till och med mer än det, stjärnstop (som brorsan säger) ...
Pann - kakor, en panna och lite kakor blir det en pannkaka? :P
 Nej, men det låter ju så... Kött - färs - sås, lite färskt kött och lite sås till det, blir det då Köttfärsås... NEJ!
Hahaha, gud vad man kan leka med ord alltså. Sjukt mycket ord,...
Redan i detta inlägg har jag skrivit typ 100 ord, nä men sjukt mkt ilf, vänta ska räkna, 104 typ. Ni kan ju kontroll räkna om ni vill.
Men liksom alla ord bettyder så olika saket, Alltid och Aldrig till exempel.
Alltid, aldrig, har ni förresten hört det här ordspråket eller vad man ska säga nu...
"Alltid stavas alltid med två ll och aldrig stavas aldrig med två ll"´.
Eller ord som stavas likadant eller låter likadant, som tillexempel gäst och gest, det låter ju exakt likadant, men gest är det som man bakar med ju och en gäst det är en som kommer på besök.
Alltså sjukt vad mycket ord hörni!
SJUKT, gud vad mycket jag upprepar det ordet just nu, men det bettyder ju också någoting.
 
Så sjukt häftigt med ord.
Ord, alla ord... Detta är coolt tycker jag.
Hur många ord det finns, att vi fortfarande inte vet alla, att det finns så mkt att lära, så många ord.
Ord, tänk er en värld utan ord... Eller Bokstäverna, en värld utan bokstäver och ord...
Hur skulle den se ut? :)

Kommentarer
Postat av: MIRA

Ja, det är riktigt coolt med ord :)

2012-10-02 @ 17:10:59
URL: http://miralindberg.blogg.se
Postat av: Fanny

SV: Okaj, hehe. Den är sååå braaa, tycker jag ! (:
Okej, tycker du att det är svårt då? (:
Oki. På min skola är den knappt någon som läser franska :/
Jaa!
Skönt.
Tack detsamma, kram! (:

Förresten, jag håller med om orden. Det är så sjukt många! Jag undrar hur de kunde få varandra att första bokstaven a från början, till exempel. Eller hur de överhuvudtaget fick varandra att förstå varandra.

2012-10-02 @ 18:01:41
URL: http://fantanizer.blogg.se
Postat av: SOFIA ღ

sv: Åh, taack! Blir alltid så glad av dina kommentarer! ^^

Ja, har sett/träffat ganska många svenska artister, bland annat Brolle, Måns Zelmerlöw, Amanda Fondell :D
kraam <3

2012-10-02 @ 21:33:32
URL: http://sofiasticated.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0