Läsning och böcker

Läsning och böcker, jag är en bokmal, läst minst 100 böcker sen senast jag skrev ome n bok...
Tänkt att skriva om en bok jag precis läst ut!
 Boken var sjukt bra, huvudpersonen i boken var Freja.
Hon var gudinna. Boken började med att hon drömde en mardröm, det hon drömde, det hände på sätt och vis också senare i boken.
I boken var det, alltså den är liksom om gudar, Freja ex, sen fast det andra också med sådana namn, Tor, Oden, Korpen (eller ja vad han nu hette, minns ni?) - så den påminde om de väldigt mycket och det var nog också meningen.
Men det Freja drömde det hände också, hennes by hamnade i krig mot en annan by, det var där den här Oden var härskare över.
Byarna hade väldigt olika seder, stilar menar jag, Frejas by den tycket att kvinnorna var viktigast och Odens by tyckte mänen var viktigast. Så Frejas by tyckte dem var väldigt konstiga.
Freja har alltid bott hos sin moster, hon har en syster också, men dem är inte ett dugg lika och dem är inte helle särskilt lika. Freja s mamma är drottnig över Frejas by.
När Frejas moster dör hos Oden, det är väldigt hemskt och en nioåring skulle knappt förstå boken tror jag. En 10 åring på gränsen tror jag.
Boken var iallafall väldigt spännande, ni borde verkligen läsa den :D
Boktips :D
Kramar från en läsgalen tjej <3
 

Kommentarer
Postat av: Åsa♥

Hej du! Länge sen nu, men du kanske inte kollat in min blogg sen jag tog en "paus" eller så.. :P
Ikväll kommer en veckans blogg upp :)

2012-10-28 @ 15:05:49
URL: http://Blomqvistbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0