Snacking om tre-två dagars resa!

Hej, har vart borta.... Vet ni vad jag har varit?
 Jag har vart i Göteborg, väldigt fint där och mysigt. (betydligt bättre där än i Stockholm.) Vet ni var jag bodde?
 Där, där bort där på huset där det är en skylt så...
 Här bodde jag, uppe på fjärde våningen, mysigt men litet rum. Eller mellan stort rum kanske passar bättre, ena natten fick jag sova hos min farmor.
Kusinen Nea och faster bodde på första våningen :D
En av de roligaste sakerna i Göteborg var att träffa släktingarna, farbror, faster kusinen, farmor. Älskar er alla <3
Där där det är rött, under det ligger resturangen där vi åt frukost, det hette Lipp :D
Hotellet som jag bodde på hette Morington. Hotellet var fräsch och mysiga sängar. Från fönstret vi hade var det väldigt bra utsikt så jag låg och kikade ut där på måndags kvällen, alltså valborg vid 11-12 halv 1 tiden och det var så mysigt, skrev lite dagbok. Det var fullt av folk där ute, på resturanger och det lät massa. På gaotorna var det också mycket folk.
 På resan ner var det fint väder, på söndagen var det. Vi stannade och fickade med mackor och bananer som var super gott.
 En mer med hallon och blåbär blev det också, väldigt gott.
Vi reste hela den dagen och kom fram rätt sent vid åtta tiden var det. Då mötte vi kusinen utanför hisen, hihi, som hade blivit så stor. Snart 3 år! Käckade in, ut och skulle ta en middag men vi hade missat den, men vi åt med farmor på mackodnals, hon åt inget men jag tog en hamburgare, lillebrorsan kickenbitch.
På måndagen vaknade man sent/tidigt vid halv nio tiden inne hos farmor. Hade sovit gott. Sen gick man ner för att äta frukost och få en bra start på dagen bådde kusinen Neas 3 årsdag, kungen födelsedag (det var alltså flaggdag.) och det skulle bli bröllop! Nere vid frukosten tog man ägg och bacon, en god macka med ost och goa korvar. Kusinen fick en fin krans som hon var jättesöt i, hon fick också presenter, en bok och ett litet pussel zoo.
Senare skildes man åt lite och jag och mami drog och shoppade lite saker (ni kommer få se det senare i veckan.) underkläder, strumpor, två linnen, skor, schotrs, blomsaker som man kan ha i håret, skor och ett läppstift. Vi var inne på Lindex, H&M och Kicks.
Senare blev dte lunch på hotellet, på rummet, mackor och lite dricka. Och så gjorde vi oss iordning för bröllopet och åka till kyrkan. Min outfit som jag hade kan ni kanske få senare i veckan, väldigt söt ilf <3 
Vi kom till kyrkan, det var redan några där men vi fick gå in därför jag skulle få testa spela, jag skulle ju testa att spela cello i kyrkan, jag skulle ju spela på bröllopet. Låten jag skulle spela var What are word med Chris Medina. Väldigt fin!
Och efter en stund var det dags... Brudparet kom in, min farbror Andreas och hans Tanja (som nu är gifta, gratis.) det var fina salmer, allt var bara så fint! Lillebror och kusin Nea fick vara brudnäbbar (det heter väl så?) och gå där framme.
ÅH jag kunde bara inte sluta leeee, det var så fint helt underbart, kommer minnas för alltid!!!! <3333 <3
 
I kyrkan när jag spelade låten, prirgt men det roooligaste jag nånsin gjort. Kyrkan den hette Fässbergs kyrka ooch var stoor och fin.
Efteråt fick man kasta ris, haha :D Det var kul och såg kul ut!

Sen åkte vi tillbaka till hotellet en snabbis och så skulle vi åka till baren/retsurangen där middagen skulle vara!
Resturangen hette Sjöbaren.
Maten vi åt där var god, till efterätt fick man choklad tårta.
DET var så kul men nån gång skulle det ju ta slut... :( Lillebrorsan sprang runt och fotade själv så var jag ute lite och massa. KUL var det!
Jag gick hem runt 11 tiden med mami och lillebrorsan som gick in till farmor för att sova där. Jag låg ett bra tag och tittade ut över avenyn, somnade sen kanske runt halv 1... HAHA, grymt kul var det.
Dagen därpå var det avfärd men först blev det lite god frukost, göra sig iordning och ut. Tog adjö av alla där ute som skulle åka iväg. Vi gick en promenad, köpte glass och gick till en mysig plats vid en näkrosdam.
 Damen var väldigt fin! Helt underbar plats...!
 Inte undra på att jag var glad då!
Sen gick vi ner för att käka mat, det blev en goood lunch, väldigt god.
 Fina jag när vi skulle äta.
När vi satt där så kom pappas kompis förbi också som han såklart börja snacka med och medans vi satt där kom även tåg med demonstrationer, de skrek/ropade att de skulle göra si och så. Spännande, lillebrorsan tog massa bilder på det tyvär lägger jag inte upp de för vill inte ha bilder på bloggen med personer som kanske inte vill synas på intrenet...
Men vi var där enda till fyra, vilket var myisgt sen drog vi hemmåt. Vi åkte bil ända hem till Stockholm, koom hem runt halv 12 på kvällen/natten hahaha. Var trött då som ni kan förstå.
 På hemrsean stannade vi till på ett mysigt ställe där jag gärna skulle tänka mig att bo.
 Vaaacker, seriöst så vill jag bo på landet! <3 Shit mysigt och allt ju!
Men förmodligen så blir det Skåne jag kommer bosätta mig  i när jag blir stor eller kanske nåt annat landet liksom. Om jag ska bo i stan blir det lätt Göteborg.
Nu fick ni följa med på en stooor resa som jag gjorde. Bästa dagarna i mitt liv!
Pussis och massa kramar <3

Kommentarer
Postat av: Minna

hej hur är det med mig finis? :D

2012-05-03 @ 19:06:20
URL: http://mawr.myshowroom.se
Postat av: ~ L I N N ~

Hoppas du får en underbar torsdagskväll! :-D

2012-05-03 @ 19:38:14
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Bitte Kråkbo

Inne på min blogg kan du just nu vinna en Kenza 9 jacka

http://bittes.nu/2012/04/20/tavling/

2012-05-03 @ 19:43:47
URL: http://bittes.nu/2012/04/20/tavling/
Postat av: Josefine

sv; Hej, allt är bra med mig med dig då? ;)

Ja det är jobbigt med huvudvärk, och det gick inte över förnst jag somnade.. -.-

Okej, ska tänka på det!

Jag har skrivit det i ett inlägg, men jag va med min tremäning och familj och kolla på kasen och så.

2012-05-03 @ 21:11:23
URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/
Postat av: PsychoBlonde

Tycker också Göteborg är mysigt

2012-05-03 @ 23:26:10
URL: http://rockbarbie.blogg.se/
Postat av: frida nyburg

tackar:)

Jag tror jag köpte dom på H&M



planer idag då?



kram

2012-05-04 @ 08:44:40
URL: http://fridanyburg.blogg.se/
Postat av: Minna

svar: collaget satte jag bara ihop snabbt på picasa 3, funkar när man inte har lång tid annars använder jag mig av photoshop!

på valborg var jag med vänner & kollade raketer durå ? :)

2012-05-04 @ 14:34:07
URL: http://mawr.myshowroom.se
Postat av: C O R N E L I A

Åh vad mysigt! Det är jättefint i Göteborg, tyvärr har jag inte varit där alltför mycket, hoppas på att åka dit i sommar :) Var där i vintras i alla fall, men innan det var det längesen. Aja, vad roligt du ser ut att haft det! :D



SV. tack för din kommentar! jag försöker bli frisk allt jag kan, haha! vad härligt med sol, idag regnar det här :/ japp, jag brukar lägga kameran på marken när jag tar sådana bilder, det blir rättså kul! exprimentera, det blir rätt snyggt när man lägger på golvet också om man tar kort på någon grej eller så :) men akta så det inte är blött i gräset! brukar alltid känna med handen först, så lägger jag jackan under om det behövs. kram!

2012-05-04 @ 15:05:14
URL: http://alltidcornelia.blogg.se/
Postat av: TJEJ PÅ 14 ÅR

Sv: Yes sommaren är snart här!:) Va roligt med bröllop! Tack :D Kramar!

2012-05-04 @ 16:03:52
URL: http://gabriellaita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0