Min helg - Cellospelande i stan, julmarknad

Lördags - Cellospelande i stan, tomatsoppa, vinterlek!
Söndag - Simsspelande, julmarknad, rostade mandlar <3
 
I lördags åkte jag, lillebror och mami till min mammas kompis (Hennes dotter har börjat spela cello!) Cellon och notstället hängde med, kändes lite konstigt att komma gående där med stora cellon och ett stort notställ, ingeting vi brukar ha med till stan om man säger så.
Blev lite cellospelande, bla spelade vi en låt som heter "Engelska från Småland", fast hennes hette "Engelska från Blekinge", det lät riktigt bra när vi spelade den.
Jag spelade också min celloläxa, gick jättebra!!
Fick en jättegod lunch en tomatsoppa, mums vad god den var, till efterätt blev det lussebullar och saffransmuffins, bättre än så kunde det aboslut inte bli :D
Innan vi åkte hem blev det lite vinterlek ute, ;) Lite pulkaåkning, härligt, ibland måste man ju göra det fast man är stor, hahaha.
 
Idag så blev det lite simspelande på förmiddagen, det var kul. Min fantasi på sims ligger på topp måste jag säga, familjerna har väldigt roliga namn, ni kommer skratta när ni läser det här, "Lundaktris" "Fanta" "Cola", ni hör ju, testa att säga det högt!
Senare lite mer på eftermiddagen var vi till julmarknaden, gick en liten promenad vid drottningholms slott, kickade runt på marknaden, köpte supergoda rostade mandlar (Det var pengarna värda) , tog en silmacka som var  väldigt god den med :)
Snart blir det att baka lussebullar, supergott (Mycket som var gott här idag, tomatsoppa, rostade mandlar, lussebullar)
 
Till imorgon laddar vi inför nobeldagen, åh vad kul det ska bli, jag måste se på det.
Kram <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Eriksson //Foto&Vardag\\

Nu är vinnaren i puss-tävlingen utsedd, vann du? Skicka din mail i en kommentar :)

Har ju tävlingar varje dag, här är länk till hela julkalendern:
http://byyemelie.blogg.se/category/julkalendern-2012.html

2012-12-09 @ 21:18:42
URL: http://erikssonemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0