Falukorvar

Har ni tänkt på hur många falukorvslåtar det finns? Och hur gott falukorv är?...
"Jag vill ha blommog falukorv till lunch,
mamma. Nåt annat vill jag inte ha!
Jag hatar spenaten, fisken och spenaten
och plättarna med lingonsylt
Fläsk, har vi för ofta
Lamm, smakar som kofta
Biff med lök är riktigt läbbigt
Jag vill ha blommig falukorv till lunch,
mamma. Nåt annat vill jag inte ha!!"
 
"Nu vill jag hava falukorv på denna sköna dag
och det ska vara falukorv av allra bästa slag
Ja den ska vara himla god och flera meter lång
och föras hem till bullerbyn med munter lek och sång"
 
Två falukorvsånger jag ilf vet om, haha!!
Tänk på dem sångerna nästa gång ni äter falukorv, det är ju så gott <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0