Bakning

Idag kära vänner bakade jag muffins, gott!!
Nästa gång ska jag nog baka chokladbollar faktiskt ________ Håll utsik.
Men nu hur det blev + recept som jag gjorde efter.

100 g smör
2 ägg (ekologiska eller andra, jag tog ekologiska)
1,5 strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
3. Smält smör, med mjölken och rör ner.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
Om du vill kan du ju ha något på din muffins, glasyr elr göra vaniljmuffins.
 
Ja men såhär blev mina muffins, supergoda!! Kommer äta imorgon också, mums, men tjuvstartade lite idag och tog en, mamma, pappa och lillebror fick också en... Bara för att jag ör så snäll ;) :P :D
Hoppas vi ses här på min blogg, imorgon när det är 1 september, puss <3
 

Kommentarer
Postat av: E L I N F E L I C I A S

gott!

2012-09-02 @ 12:04:08
URL: http://elinfelicias.blogg.se
Postat av: elsa:D

Haha jaa!:)
Men är allt bra med dig?:D

2012-09-02 @ 15:25:47
URL: http://elsaedvardsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0